Κυριακή 17 Αυγούστου 2014

Για τους αστυνομικούς που ήρθαν σήμερα και το παλικάρι που έφυγε



Το κείμενο που ακολουθεί είναι αφιερωμένο στον αστυνομικό που όταν χτύπησε κατά λάθος την ηλικιωμένη κυρία  με τη μηχανή του αυτοκτόνησε. Σημειώνω ότι ήταν και πρώην καταδρομέας αλεξιπτωτιστής. Όποιος θεωρεί ότι το συγκεκριμένο άτομο ήταν υπηρέτης του «κεφαλαίου» και της «εξουσίας», να μη με πλησιάσει σε ακτίνα αρκετών μέτρων γιατί θα μου φύγει κανένα μπουκέτο τουλάχιστον.

Που λες φίλε, σήμερα παραλίγο να γίνει της πουτάνας το κάγκελο και ευτυχώς υπήρχε η αστυνομία. Γιατί αυτοί που ήρθαν, ήταν αστυνομικοί, φέρθηκαν σαν αστυνομικοί και όχι σαν μπάτσοι, ούτε σαν εξουσία. Υπάρχουν βέβαια και αρκετές περιπτώσεις που δε συμβαίνει αυτό. Ε, αυτή, δεν ήταν τέτοια. Ήταν ακριβώς αυτή που έπρεπε.

Υπήρχε πρόβλημα με διατάραξη κοινής ησυχίας μεσημεριάτικα. Και έχει ξαναγίνει αρκετές φορές, και μάλιστα με θράσος. Αυτός που την έκανε, ήτανε και πιωμένος και είπε κάτι που αν δεν ήμουν αρκετά ψύχραιμος, μπορεί να μην ήμουν εδώ να σου το γράψω τώρα. Δηλαδή και έφταιγε, και το έπαιζε γαμάω και δέρνω. Ακριβώς λοιπόν, επειδή δε λύνονται όλα τα προβλήματα με διάλογο και με ανθρωπιά, ήρθε η αστυνομία καθώς την κάλεσαν αρκετοί από τη γειτονιά, μεταξύ αυτών και εγώ. Συνήθως προτιμάω να τα λύνω μόνος μου τέτοιου είδους προβλήματα, αλλά είμαι σε φάση που αν γίνει κάτι τη λάθος στιγμή, μπορεί να κάνω τίποτα που θα το μετανιώσω μετά. Και θέλω να το αποφεύγω αυτό. Και πολύ καλά κάνω, όπως θα δεις παρακάτω. Σημειώνω, ότι στη γειτονιά μου μένουν κατά κύριο λόγο ηλικιωμένοι και ότι ήδη πολλά σπίτια είναι απούλητα και ξενοίκιαστα. Δεν είναι «φιλέτο» στο ΤΑΙΠΕΔ η γειτονιά μου και οι τιμές των σπιτιών είναι πλέον σε κάποιες περιπτώσεις όσο ενός καλού αυτοκινήτου 1.600 με 2.000 κυβικά. Εκεί φτάσαμε μάγκα μου.

Αφού ήρθαν λοιπόν, έκαναν την παρατήρηση ευγενέστατα, καμία σχέση με επίδειξη εξουσίας και τέτοια. Τους ευχαριστήσαμε και φύγανε. Μετά, αφού έφυγαν, αυτός που έκανε τη φασαρία είπε κάτι που δεν έπρεπε να πει και αν δεν ήταν πιωμένος θα ήταν αλλιώς τα πράγματα. Ξαναέρχονται λοιπόν οι αστυνομικοί και αφού μετά μπορούσε να γίνει μέχρι και μήνυση αυτεπάγγελτα, και αφού κατέβηκα και έβαλα τις φωνές σε αυτόν που έκανε φασαρία και έβρισε άδικα και λανθασμένα, έβαλε τα κλάματα γιατί όντως σήμερα είχαν χαρά στο σπίτι του, αντίθετα με άλλες φορές. Και για αυτό, και αφού μου ζήτησε συγνώμη το συγχώρησα και του ευχήθηκα κιόλας να έχουνε πάντα χαρές. Αυτό, το εκτίμησαν και οι αστυνομικοί, των οποίων η παρουσία βέβαια βοήθησε καθώς δεν όξυνε τα πνεύματα, μάλλον τα κατεύνασε, όπως πρέπει δηλαδή. Το κλάμα και η συγνώμη, όπως αποδείχθηκε μετά, ήταν λίγο υποκριτικά, αλλά δε γαμιέται. Τσίμπησα.

Μετά πιάσαμε και κουβέντα, τους ευχαρίστησα και μου εξήγησαν κι αυτοί με τη σειρά τους πώς είναι τα πράγματα στην υπηρεσία από οικονομικής απόψεως. Ευγενέστατοι μιλάμε όλοι, έτσι; Κάτι για 800 ευρώ μαζί με νυχτερινά και τέτοια. Κατάλαβες τι λέμε; Ο αστυνομικός, ο δάσκαλος και όλες αυτές οι κατηγορίες
που πολλές φορές υπηρετούν εκτός της πόλης στην οποία διαμένουν δε βγάζουν ούτε χιλιάρικο αδερφέ μου. Ακόμα για τον γιατρό που δεν τα παίρνει, τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα, αλλά πάλι χάλια.

Και για αυτό, όπως σου είχα γράψει παλιότερα, τώρα στο προσυπογράφω πάλι περισσότερο από ποτέ. Αποκλείεται να αλλάξει κάτι προς το καλύτερο για τους περισσότερους από εμάς, τους απλούς ανθρώπους εννοώ, αν δεν περιλαμβάνει ανθρώπους από όλο το φάσμα των επαγγελμάτων και των λειτουργημάτων. Δυστυχώς, ως άνθρωποι και ως κοινωνία, δεν έχουμε φτάσει στο σημείο που να μπορείς να πεις ότι δε χρειάζεται η αστυνομία ακόμα. Ούτε σε επίπεδο συνείδησης, αλλά ούτε σε επίπεδο παιδείας είμαστε εκεί.

Και επειδή συνήθως, με βλέπεις  να σου λέω τις ιστορίες από την άλλη μεριά, ξέρεις, εκείνη που έχει πρόβλημα με την εξουσία των ψυχοπαθών, είπα να τη βάλω και αυτήν με την ευχή, να γίνουμε όλοι λίγο πιο σοφοί. Και ναι, από τη στιγμή που σου έχω δηλώσει ότι ΟΠΟΙΟΣ ΣΤΕΚΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΕΙΝΑΙ ΑΔΕΡΦΟΣ ΜΟΥ, εύχομαι να υπάρχουν και πολλοί αστυνομικοί που να αγαπούν το Δίκαιο, και όχι την εξουσία που τους δίνει το κράτος. Και ναι επίσης, και αστυνομικός να είναι ο άλλος, αν είναι Άνθρωπος, Δίκαιος και χρησιμοποιεί την ιδιότητά του για το καλό των πολιτών, είναι αδερφός μου και αυτός. Πάει και τελείωσε.

Φυσικά θα στείλω και μια συγχαρητήρια επιστολή για να παίρνουν λίγο κουράγιο όσοι υπηρετούν στην πραγματικότητα τους πολίτες και είναι εκεί για να λύνουν και όχι να δημιουργούν προβλήματα ή απλώς να «εκτελούν εντολές» της εξουσίας.

Τέλος, παρότι έχω τελειώσει ως καθηγητής εδώ και δύο χρόνια, πάλι να υπερασπίσω τα παιδιά που είναι λίγο ξέρεις, αντισυμβατικά μου βγήκε. Μου έχει μείνει το κουσούρι γιατί με πολλά από αυτά έκανα και παρέα, θα μου φύγει κάποια στιγμή. Και τους είπα που λες, ότι ο αστυνομικός, είναι ο καθρέφτης μιας Πολιτείας, και για αυτό πρέπει να είναι ο πιο ψύχραιμος, ο πιο ευγενικός και ο πιο σωστός από όλους. Και μόλις τους είπα να μη βάζουν στη μπούκα κατευθείαν όσα νέα παιδιά βλέπουν σε αντιεξουσιαστικές κινήσεις και τέτοια μόνο και μόνο για αυτό, προς έκπληξή μου (συμβαίνει δεύτερη φορά αυτό), μου απάντησε χαμογελώντας ανθρώπινα, «αυτή είναι η άποψή τους, δικαίωμά τους». Ο συγκεκριμένος, ήταν πρώην καταδρομέας επίσης. Και από αυτά που είδα, φασίστα δεν υπήρχε περίπτωση να τον πεις.

Κοίτα να δεις πώς είναι η ελπίδα ρε φίλε. Από αστυνομικούς την είδα σήμερα. Δεν το περίμενα, και ήταν ευχάριστη έκπληξη.

Και για να επανέλθω στο παλικάρι που αυτοκτόνησε όταν έγινε το μοιραίο δυστύχημα, σκέψου τώρα λίγο. Κατά λάθος, πήρε ζωή και δεν το άντεξε η συνείδησή του. Γιατί είχε συνείδηση φίλε. Αντίθετα με κάποιους άλλους ψυχοπαθείς συναδέλφους του οι οποίοι θα πρέπει να απομακρυνθούν γιατί δεν κάνουν για τέτοια θέση. Δες τι έγινε στην Αμερική αυτές τις μέρες ας πούμε. Και εδώ φυσικά παλιότερα. Σκέψου τώρα όμως, ότι κάποιοι άλλοι, κάνουν καριέρα παίρνοντας ζωές, και δε θα καταδικαστούν ποτέ ρε φίλε. Κουστουμάκι, δικηγοράκος, «Νομιμότητα» και γεια σας.

Και σκέψου, ότι ακόμα και τώρα, όταν μιλάν για ειδικές δυνάμεις, στρατό και αστυνομία, αυτόματα τους βγάζουν όλους φασίστες, ενώ ακόμα και από τα ποσοστά των εκλογών αν δεις, δεν προκύπτει από πουθενά κάτι τέτοιο. Κοινωνικός αυτοματισμός από την άλλη μεριά όμως. Αν με την ίδια του τη ζωή ο άλλος, δε σε πείθει, τότε μάγκα μου το πρόβλημα το έχεις εσύ και μόνο. Δείξε μας εσύ με τη δικιά σου, ή αλλιώς πάνε πούλα επανάσταση λίγο πιο κάτω, μπας και σου κάτσει το γκομενάκι ή κανένα φράγκο.

Με την ελπίδα να είναι καλύτερος ο κόσμος, να μην γίνονται εγκλήματα πουθενά και για κανένα λόγο και η αστυνομία να υπάρχει μόνο για τέτοιους λόγους, που να καταλήγουν πάντα σε ανθρώπινες λύσεις.  Και γιατί όχι, να φτάσουμε στο σημείο ως κοινωνία που να μη χρειάζεται κιόλας. Μέχρι τότε όμως, αυτό είναι μόνο μια ευχή. Από την καρδιά μου.

Λόγω του ότι στη φυλακή έχουν βρεθεί κατά καιρούς και άτομα που έχουν σχέση με κοινωνικούς αγώνες, όπως στις Σκουριές πρόσφατα μεταξύ άλλων, δε σημαίνει ότι όποιος είναι μέσα είναι κοινωνικός αγωνιστής. Άντε γιατί με τις παπαριές που έχουμε ακούσει κατά καιρούς, τα ακούμε και αυτά. Άσε που αν είναι να παλεύεις την εξουσία για να είναι έξω ο κάθε μαχαιροβγάλτης, εκβιαστής και δολοφόνος, τότε τουλάχιστον μην υποκρίνεσαι ότι έχεις πρόβλημα με την εξουσία. Εξουσία θέλεις και εσύ. Έτσι που λες, έχοντας «γνωρίσει» και άτομα που ήταν κάποιο καιρό στη στενή για εγκλήματα του κοινού ποινικού Δικαίου, ξέρεις ποια είναι η ατάκα τους για να σε απειλήσουν έμμεσα; «Έχω κάνει φυλακή τάδε χρόνια και για αυτό τη φυλακή δεν τη φοβάμαι». Σα να σου λέει δηλαδή ότι πρόσεχε, γιατί δε μασάω τίποτα, κατάλαβες; Βέβαια από την άλλη, αν έχεις Δίκαιο και στέκεσαι για το Δίκαιο, είναι βέβαιο ότι θα συναντήσεις και τέτοια άτομα στο δρόμο σου. Εμένα προσωπικά, μου έχει τύχει ήδη δύο φορές. Εκεί λοιπόν, ή κλάνεις μέντες και το παίζεις κυρία, ή εξηγείς ευγενικά που είχες Δίκαιο ή του δίνεις να καταλάβει του άλλου, ότι η φυλακή δεν είναι το χειρότερο πράγμα που μπορεί να του συμβεί. Με βάση τα πειραματικά δεδομένα από αυτά που έχω δει και έχω ακούσει στη ζωή μου, αποτελεσματικότερες λύσεις είναι η δεύτερη και η τρίτη. Πάντοτε όμως, με ευγένεια, γιατί στην πραγματικότητα, θέλεις να ζεις σαν άνθρωπος, χωρίς βία και χωρίς μίσος. Και φυσικά, να βοηθάς με τον τρόπο σου στο σωφρονισμό του, αυτόν που στη φυλακή από ότι φαίνεται, δεν το λαμβάνει σε πολλές περιπτώσεις, γιατί υπάρχουν και οι άλλες, στις οποίες μπαίνουν μέσα εγκληματίες, και βγαίνουν ψυχούλες που δεν πειράζουν ποτέ κανέναν στο υπόλοιπο της ζωής τους. Αυτή η κατηγορία, άτομα δηλαδή που έκαναν ένα μεγάλο λάθος στη ζωή τους ή ήταν η κακιά η ώρα που λένε, πρέπει οπωσδήποτε να έχουν την ευκαιρία να ζήσουν σαν άνθρωποι.

Και σε περίπτωση που δει το μήνυμα αυτό κανένας πραγματικός αστυνομικός και όχι μπάτσος, ήθελα να του πω, ότι στη μνήμη του παλικαριού και στα παιδιά που ήρθαν σήμερα θέλω να πω ευχαριστώ.

Και να πω επίσης, ότι πριν από περίπου 15 χρόνια, στο ίδιο σπίτι είχαν μπει κλέφτες (εξαρτημένα άτομα, όχι βίαια και για αυτό δεν το προχωρήσαμε παραπάνω τελικά) και οι γονείς μου είχαν καλέσει την αστυνομία. Πρώτα ήρθα εγώ από το Πανεπιστήμιο, αφού μου τηλεφώνησαν αμέσως μετά, και μετά από καμιά ώρα ήρθε η αστυνομία και η δικαιολογία που μου είπε ο τύπος ήταν ότι πέτυχα πάνω στην αλλαγή βάρδιας. Το ευχαριστώ, δεν πιάνει αυτούς και όλους σας αυτούς. Το κατάλαβες αστυνόμε;

Τι να πω ρε γαμώτο; Χθες κατέβαζα καντήλια στην εξουσία και μου ήρθε σήμερα αυτό. Αν είναι έτσι, και με αυτό τον τρόπο προσπαθεί το Σύμπαν να με βοηθήσει να συνεχίσω και για τα μεγαλύτερα.

Σκατά στους εξουσιάζοντες του Πλανήτη και εύχομαι να αναστηθούν οι αστακοί την ώρα που τρώνε για να τους φάνε το λαρύγγι!

Τι θα γίνει ρε Σύμπαν; Θα μου κάτσει κανένα λαχείο ή τίποτα τέτοιο γιατί βαρέθηκα να περιμένω. Έρχεται και ο ΕΝΦΗΑ και πρέπει να βγάλω δυο φρονιμίτες επίσης. Τι με παιδεύεις γαμώ το μπελά μου; Δε φτάνει τόσο;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου